شاخصه هاي يک طراحي لوگو خوب


مفهوم يک لوگو و  يک آرم درواقع يک تصوير يا تصوير گرافيکي است از کسب و کار شما در ذهن مخاطب، و آن چهره خاصي است که از طريق آن شخص خاص ، سازمان ، شرکت ، محصول يا حتي يک کشور مشخص مي شود اين لوگو شامل يک نماد ، نام ، اختصارات يا يک گرافيک است ، مي توان آن را با دو شکل ترکيب کرد ، مانند ترکيب حروف و نمادها ، و لوگو ممکن است يک رنگ داشته باشد ، يا بيش از يک رنگ باشد ، يا به رنگ سياه و سفيد باشد و لوگو نيازي به بيان يک نهاد رسمي يا حتي اهداف آن نداشته باشد.


 لوگو مهمترين نشان دهنده موارد زير است:


تعالي: هدف اصلي آرم تشخيص سازمان يا شرکتي است که آن را دارد. به عنوان يک لوگو ، لازم است که يک لوگو متمايز و منحصر به فرد باشد که مشابه آرم هاي ديگر نباشد. اين ايده اصلي مالک را به خوبي نشان مي دهد: نوع سايت و شرکت يا سازمان ، نقش اصلي را در انتخاب نوع ، مشخصات و رنگ هاي آرم ايفا مي کند ، به گونه اي که آن را مطابق دلخواه نشان مي دهد.


سادگي: لازم است که آرم با سرعت درک و سادگي آن مشخص شود. بسيار پيچيده تر است.


بزرگنمايي: آرم حرفه اي هنگام بزرگنمايي ، وضوح ، و ويژگي هاي خود را حفظ مي کند.


شفافيت: آرم حتي اگر به صورت سياه و سفيد چاپ شود ، بايد شفاف نگه داشته شود ، زيرا آرم به طور رسمي در مکاتبات بين موسسات ، ايالت ها و شرکت ها استفاده مي شود ، و اغلب به صورت سياه و سفيد چاپ مي شود ، بنابراين لازم است وضوح عناصر آن حفظ شود.


مراحل انتخاب لوگو:


شناختن خوب شرکت يا موسسه ، از نظر تخصص ، خصوصيات ، تاريخچه ، شعب ، محل استقرار ، محصولات ، اهداف و ساير اطلاعات مربوط به شرکت ، علاوه بر آن دسترسي به انتشارات و طرح هاي قديمي. مربوط به شرکت براي آشنايي بيشتر با ايده ها و ذهنيت شرکت ، از افکار و نظرات صاحب کسب و کار در مورد آرم استفاده کنيد ، اما لازم نيست که آنها را اتخاذ کنيد. براي انتخاب و طراحي لوگو وقت بگذاريد. هماهنگي و تنظيم کليه اطلاعات مربوط به شرکت يا سازمان ، قبل از شروع طراحي لوگو  يک گام مهم است و همچنين جستجو در اينترنت براي شرکت هاي مشابه و جمع آوري اطلاعات در مورد طرح هاي آنها بسيار مهم است. ايجاد يک لوگو جديد و کار کردن بر روي آن به صورت خلاقانه ، تقليد از يک آرم قبلي براي هر شرکت يا سازماني يک اشتباه جدي است.


ويژگي هاي يک لوگو موفق


اگر به همه شعارهاي سايتهاي بزرگ و شرکتهاي بزرگ نگاهي بيندازيم ، خواهيم ديد موارد مشترکي وجود دارد که باعث موفقيت لوگو آنها شده است:


 خلاقيت لوگو: آنچه شعار را از ديگري متمايز مي کند خلاقيت ، برنامه ريزي و نوآوري است ، هنگامي که شروع طراحي از مرحله اول و فکر مرحله اول است. خلاقيت اولين قدم به سمت تعالي و عشق به کار است. شما بايد طراحي آرم ها را دوست داشته باشيد تا تمام توانايي هاي خود را در اين زمينه به دست بياوريد.


سادگي لوگو: هر کار عالي که در حال حاضر مي بينيد ساده و ساده است به دنبال پيچيدگي هايي در زمينه طراحي به طور کلي و به خصوص در زمينه طراحي لوگو نباشيد به گونه اي که موانع و پيچيدگي هايي در زمينه کار وجود داشته باشد و سادگي چيزي است که مي خواهيد. شما بايد اين کار را جلوي چشمان خود قرار دهيد ، يعني دوست داشتن هرچه بيشتر مردم با شعار ، و اين آرزو فقط با سادگي انجام مي شود که به يک ايده زيبا و خلاقانه نياز داريد.


رنگ ها: در زمينه طراحي نشانه به طور کلي توصيه نمي شود که بيشتر رنگ ها را بيشتر از سه رنگ استفاده کنيد ، زيرا اين مسئله منجر به بروز مشکلات زيادي از جمله مشکل در تشخيص رنگ ها و پيچيدگي آرم و هزينه هاي چاپ مي شود و بايد در مورد رنگ هايي که مي خواهيد انتخاب کنيد ، با اين چند شرکت م کنيد.


 زيبايي و ظرافت: ظرافت در اينجا دو نوع است: ظرافت در استفاده از تکنيک ها: براي استفاده از ابزارها براي ايجاد لوگو استفاده مي شود ، خواه در ابزار مورد استفاده در مرحله اول طراحي روي کاغذ يا برنامه هايي که براي طراحي و نوآوري استفاده مي شود.


برداشت و معناي لوگو: هر آرم جهاني و خلاقانه سمبل کار شرکت است ، طراحي يک لوگو غيرقابل تصور است که نهايتا نشانه شرکت در حوزه فعاليت شرکت نباشد. اينکه اين آرم حاوي چيزي باشد که نشان دهنده ساخت برجها باشد ، خواه طراحي نقاشي يا کلمات ، و در اينجا خلاقيت در قالب محتوا و کلمات و نحوه ترسيم و نوآوري به وجود مي آيد ، اين همان چيزي است که طراحان را از يکديگر متمايز مي کند.


روش هاي طراحي لوگو


در مطالب بعدي در مورد اين بخش صحبت خواهيم کرد اما در اين بخش به يکي از مهترين روشهاي طراحي لوگو به صورت مختصر مي پردازيم.


 


الهام گيري


هر اثري که در حال حاضر مي بينيد ، صرفاً ايده اي است که در ذهن انسان بوجود آمده و با اشتياق به زمينه اي که مي خواهد در آن ايجاد کند ، از او الهام گرفته است ، اما الهام به طور اتفاقي و بخصوص در زمينه تحقيق به وجود نمي آيد. سايتهاي زيادي وجود دارند که از جمله خدمات ارائه مي دهند:ين سايت در زمينه طراحي آرم بسيار مشهور است ، که توسط هزاران طراح از سراسر دنيا به اشتراک گذاشته مي شود. از معروف ترين طرح هاي بين المللي در صفحه اصلي الهام بگيريد و به نمايش بگذاريد. سايتي است که افراد زيادي از آن استفاده مي کنند زيرا فرصتي براي نمايش بهتر طرح ها و ارائه خدمات به ديگران را ارائه مي دهد.



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Clifton Lindsey پاتوق خانواده های بهاری امام زمان (عج) آموزش ابتدایی( چند پایه) توليدي قابلمه خبرگزاری قوچانی دنیای طراحی من سیسمونی نوزاد